VELVET

November 20, 2016

Velvet, velvet, velvet... Its kinda funny how its literally everywhere at the moment, as if its something completely new and the world hasn't seen anything like it before. It does truly amaze me, how powerful fashion trends can be. Nonetheless, I'm cheering for this trend big times, as I've been a velvet lover since forever (throw back to: velvet boots, velvet jacket). I've pulled this gorgeous sexy velvet dress out of the closet recently and I have decided to make a whole 'nother spin to it - since I would never in a million years(!) wear it on its own otherwise. I obviously went for a streetstyle version of it and I utterly love it!

Fashion tip:
Obviously I am gonna talk about velvet this time. But I have decided to create the most casual outfit -  pairing velvet with a basic striped shirt and boots as my footwear. Shocking, I know! 😉
You see I like goin' to extremes with my outfits. I love combining the sexiest figure hugging dress - which emphasize my body figure and my feminine side - with the edgiest pieces (like boots), to dress it down and make it look unique.
But why do I do that? Simply because velvet is one of the most precious materials, that we usually associate with festive events and elegance. With that being said, people usually don't want to wear it on a daily basis for it being too ... chic? But I wanted to show you this truly isn't the case. Paired with a casual attire we can make it into the most awesome daytime/streetstyle look.

SLO.
Žamet, žamet, žamet... Prav zanimivo in zabavno obenem, mi je spremljati kakšno moč imajo "modni trendi" na populacijo, ki tako preprosto stvar kot je žamet, iz ozadja izstrelijo v samo ospredje sezone. Ta povzroči pravo evforijo, kot da je nekaj popolnoma novega, česar do sedaj še nismo videli in stvar naenkrat "zavlada" svetu. No, jaz se čisto nič ne pritožujem, saj sem sama "fanica" žameta že lep čas (pogled nazaj na žametne bulerje in žametni suknjič), danes pa sem tole prekrasno in izjemno ženstveno obleko preobrazila v nekaj popolnoma novega in svežega. Same po sebi je drugače nikoli(!) ne bi oblekla ... Zato je danes v malce bolj ulični izvedbi, ki pa mi je noro všeč.

Modni nasvet:
Mislim, da je zelo očitno o čem bom danes govorila? Seveda, o žametu. Vseeno pa sem v svojem stilu tokrat, ta najbolj prestižen in svečan material, preobrazila v čisto drug videz in ga prestavila iz svečanih zabav na ulico! Zakaj?
Vem, da večina žamet povezuje s prazniki, svečanostjo in neke vrste eleganco. Sama pa sem prepričana, da se ta material lahko odlično nosi tudi dnevno. Zato sem danes tej tesno objemajoči se obleki, dodala ležerno črtasto majico, ter za kanček robustnosti dodala gležnjarje. Saj veste, pri oblačilih grem rada v extreme, ter najbolj ženstvenim kosom dodajam nekaj "možatosti," da jim dodam svojo piko na i.
S tem pa sem želela pokazati, da tudi najbolj svečane obleke/materiale lahko oblečemo čez dan, le kombinirati jih je potrebno z bolj ležernimi kosi! 

You Might Also Like

6 komentarji

Find me on Facebook

Subscribe